Tuesday, August 16, 2011

16.08.11

Hari ni posa dah 16 hari,dah pertengahan Ramadhan dah.... tak pa lagi suka ,semalam aku rasa beli makan yg paling x membazir sebab apa anak2 dara aku pi sekali.kat pasar Ramadan lepas ni aku x pi pun x apa selalunya aku pi dengan hb tapi tau la si somi aku tu beli punya la membazir bila aku mengamok anak 2 x nak makan aku masak n beli aku suruh depa pi sendiri beli sendiri apa yg depa teringin .aku dah x kisah ,so aku cuma beli apa yg aku suka n apiqnya je.... x la membazir. si somi tu x leh kata apa..... nak marah kita kalau kita x bagi dia beli .... bukan nak makan tapi hawa nasfu nak membeli aje lebih ,habis duit 10- 15 ringgit x rasa .semuanya tu akan lepas dlm tong sampah.....

Semalam aku bawak anis n alia sekali dgn hb la.... ke pasar ramadan so aku tunjuk ,gerai mana yg mama selalu beli obolong utk apiq black paper utk apiq,nasi kerabu ,nasi dagang, utk aku, gerai mutabak,gerai mana yg sedap , so lepas ni anak2 akan pi gerai tu aje.... yg aku selalu beli.kita semalam makan pun x membazir abah pun makan nasi kandar je dgn sotong sebungkus. aku cuma masak nasi putih je. lauk 2 pun x beli byk sbb semua mkn nasi bungkus, malam sahur cuma goreng nasi je....

semalam lepas lega sakit perut aku dgn mak ke Padang besar pi tukar kasut apiq, anak teruna aku dah besar.... dah remaja baru umur 12 tahun suara dah tukar ... dah besar.... x apiq yg kecik dulu yg mama selalu cium ,selalu peluk, selalu manja.selalu tasih(kasih). anak jantan seorang . mama sayang lebih la......

hari ni x tau lagi apa xtbt aku ,sekarang aku jarang keluar rumah lepas aku sakit semalam sebulan lebih hari tu x leh bangun .x larat.sakit teruk sangat. banyak yg aku kurang buat .aku banyak dok rumah je... amik anak sekolah pun serah kat anis je sbb now anis cuti so amik adik2 serah pada dia .melainkan aku yg nak keluar pi amik.





No comments:

Anda minat apa?

Related Posts with Thumbnails