Friday, September 5, 2008

DUGAAN DI BULAN PUASA

Pagi ni,nak kata geram tak juga nak kata marah pun ada la sikit-sikit.selalunya pagi hubby aku akan hantar anak-anak kesekolah tapi pagi ni dia kata tak larat dan nak ke opis lewat sikit. aku pun siap serba sikit tukar baju pi la hantar anak aku ke sekolah .aku tanya ,alia, siapa nak hantar dulu ?tapi apiq kata dia nak pi dulu so memandangkan lewat dari biasa selalunya anak -anak akan pi sekolah 7.05pagi tapi hari ni pi 7.20 pagi so anak-anak aku gelabah la... takut loceng bunyi bila sampai kat trafic light aku tengok jalan nak pi sekolah alia jem so aku pun terus pi jalan kat sekolah apiq.so lepas hantar Apiq aku terus nak hantar Alia so masuk dalam jln dlm pekan org tak ramai sangat bila aku dah dekat nak sampai kesekolah Alia aku.......terxsiden dengan beijik kereta Kia septera budak mamat seekor ni ,yg aku geram tu dia boleh kata aku belah kereta dia n kemet teruk juga yg kereta aku sampai pintu driver tak leh buka pas tu kereta aku pun calar la juga dekat dgn lampu depan mujur tak pecah.budak mamat ni dia nak masuk pejabat mak dia tapi aku memang dok follow dia tapi bila nak masuk dia pi duduk line ke 2 bagi signal di line ke 2 tu ada simpang nak u- turn dan jalan masuk so aku ingat dia nak ke situ ,sapa suruh dok line pertama elok elok gatai nak ambil jauh nak conner so memang salah dia bukan aku yg belah dia tapi dia yg masuk tak tengok kereta kat tepi .aku nak kena tukar sekeping la juga bahagian tepi body .memandangkan mak budak ni kerja sekali dengan hubby aku so aku suruh mak dia settel dgn hubby aku senang cerita.bulan puasa ni ada saja dugaan tu semalam aku macam mimpi macam aku nak xsident.yg aku tak berapa geram sangat sbb kena kereta Kancil tapi kalau aku bawak New Saga yg aku baru beli minggu lepas mau aku angin satu badan .posa aku hilang ke mana.ni aku nak dengar fit-back nak settel macam mana?skg hubby aku sibuk tak sempat nak nak jumpa dgn mak mamat mangkuk ayun tu....Astafilallah.......

No comments:

Anda minat apa?

Related Posts with Thumbnails