Thursday, September 4, 2008

SELAMAT BERPUSA

Alhamdulilah dah masuk 4 hari kita puasa tak la berapa letih sangat mcm hari pertama n ke 2 so aku mcm biasa suri rumah lepas sahur aku tidur balik kemudian sembahyang subuh kejut anak -anak ank pi sekolah sa lepas tu baru tidox sedap sikit kan tanpa gangguan.bangun mandi sedap sikit. rasanya kejap lagi nak ke market nak beli ketam. aku nak masak ketam goreng bercili ambik resepi cik Diana kita thank q.n nak buat lemon chiken resepi mak lang. so musim bulan posa ni aku kena rajin turun ke dapur anak-anak nak makan air tangan mamanya selalunya simpel simpel tu aku suruh aje bibik aku yang masak.bulan posa ni bibik tolong potong potong aje.yg cerewet sikit aku kena masak.dengan rela hati mama pun nak masak untuk anak-anak dan hubby aku sian juga kat dia.so sebelum nak masak aku dah cari -cari resepi kat dalam tenet ni selalunya aku copy paste pada resepi mat gebu,diana, mak lang n kak liza ma asih semua rasa berbaloi aku belajar resepi baru depa jadi pulak tu n yg penting sedap.so anak n hubby makan sampai habis .mama suka ....mama suka........nak buat kuih muih tak padam sbb family aku xspecily anak nak makan sangat cuma satu dua ketul aje lebih baik beli kat gerai Ramadan. aku ni tak jengok lagi pasar Ramadan kat mana mana pun kat perlis ni terutama kat studium yg paling besar kat kangar ni. satu orang ramai ke 2 jalan jem dan aku terpaksa nak pi kena naik motor. so hubby aku tak bawak aku tak pi la...... dia pun dok balik ofis pukul 6 aku pun nak segan nak ajak nanti cik abang letih lak.so kuih sebijik dua tu suruh dia beli aje kat tepi jalan .tapi kan semalam hubby aku beli punya la banyak sapa nak makan pun tak tau yg makan sebijik dua lepas sahur .cik tong yang makan basi.......bazir .......
Seronok rasa aku dapat tunai kewajipan sembayang sunat tarawih masjid kat rumah aku ni penuh orang saf perempuan pun sampai ke balkoni masjid syox juga walupun sehari dua ni hujan malam.malam pertama tu nak hujan sementara nak hujan tu panas yg amat .habis baju aku basah menitik punya la panas kipas atas bawah kiri kanan dah tak berasa sabar aje la...dugaaan.aku punya azam tahun ni tak nak tinggal tarawih melain kan uzur aje nak try tak ponteng walupun tak larat aku nak gagahi juga.macam tu juga kalau nak puasa ganti aku nak mula dlm bulan syawal juga selalunya aku ganti sangat terakhir dah tapi tahun lepas aku buat awal dlm bulan syawal sbb aku nak pi haji aku qada apa yg aku tinggal.so aku nak teruskan juga pada tahun ni nak ganti puasa lepas tu nak puasa 6 insyallah.ok stop dulu aku nak print resepi dan nak keluar pi market.salam Ramadan Al Mubarak bulan penuh keberkatan bulan yg memhimpun pahala.moga ALLAH akan memberi ganjaran pada hambaNYA.amin

No comments:

Anda minat apa?

Related Posts with Thumbnails