Friday, September 5, 2008

SUKA......ANAK-ANAK MAKAN

Hari ni aku rasa tak mau masak bukan segan @ malas tapi anak dara aku dua org tu tak leh puasa yang si Anis dari awal puasa dah uzur ni semalam Alia pulak ........... bocor memandang kan anak dara aku tak leh puasa so aku tak nak masak apa-apa pun aku nak beli aje kat pasar Ramadan.sebab si apiq tak kisah ada bubur nasi @kanji @speggeti Apiq dah ok tu la hari hari Apiq makan bersahur dan bukak puasa asalkan aku tolong suapkan manja sungguh apiq ni tapi depan orang nak nak pulak malu tu yg kakak-kakak nya asyik perli anak manja mama.tak kisah kan aku memang sayang anak jantan aku yg seorang ni.Apiq tak kisah kalau kakak dia tak puasa akan makan depan dia,dia buat don't no aje tak terguggat langsung iman jantan aku ni.lagi pun Apiq ni tak makan sangat walaupun bulan tak puasa. semalam aku berjaya masak lemon chicken n ketam goreng berlada sedap sampai menjilat jari. anis n alia alia kata sedap syoxnya mama dia bila anak-anak kata sedap so anis pulak makan lemon chicken kata sos dia masam sikit dia nak manis.tapi aku la gatai tambah perahan lemon betui tu yg tambah lagi masam, ma asih mak lang aku copy paste resepi dia.alia berbuka dgn tambah nasi dua pinggan.hubby aku makan sikit kotiew so pi sembahyang magrib kat masjid.aku macam biasa la bila tengok anak-anak aku makan aku terlalu suka sangat........ aku cuma ratah ketam aje tu pun aku ambil kepala kulit ketam yg isi -isi bagi kat alia.aku ralik makan sampai hubby aku balik sembahyang magrib aku tak sembahyang lagi dan mandi pun tidak aku pun kelam-kabut la juga sebab nak ikut pulak nak sembahyang tarawih ,in'sya.
Semalam juga hubby aku buat kenduri baca yassin untuk arwah ayah dia genap setahun semalam. hubby aku suruh makan lepas sembayang tarawih tapi family hubby aku tak nak sebab mereka lapar ,mereka nak makan bukak puasa ,tapi hubby aku tak nak so hubby aku pergi la seorang lepas sembayang tarawih aku tak pi pun sbb mereka tu kalau melantak awal memang makan banyak yg tinggal pun baki baki makan yg tak selera tekak aku so lebih baik aku tak pergi.aku sebenarnya dgn family hubby aku, aku tak berapa suka cara mereka makan dan lain lain so anak anak aku jauh sekali nak pergi melainkan terdesak.hubby aku yang buat kenduri tapi depa tu yang pandai -pandai rancangan nak makan itu -ini.hubby aku dengan family dia tak pernah nak tegor atau bantah semuanya asalnya boleh......aku biar bagi dia pi seorang pukul berapa dia nak balik rumah mak.........la katakan..............

No comments:

Anda minat apa?

Related Posts with Thumbnails