Wednesday, September 21, 2011

tambah rumah

Syukur dengan pemberianMU, syukur dgn Nikmat MU, Syukur dgn Limpah Kurnian MU,Syukur dgn Kurnian Rezeki MU,SYUKUR ,SYUKUR SYUKUR......PADA MU YA ALLAH....

Alhamdulilah.... apa yg aku nak Allah makbul dah bertahun aku impikan nak buat pernambahan rumah n,nak tambah rumah, nak tambah bilik nak buat rumah luas ,nak buat bilik air yg selesa, sbb aku sakit. 2 hari lepas cina yg nak buat rumah aku nak mai. sekarang rumah aku dlm proses ubah suai penambahan rumah.... w/pun nak kotor renyah,n mcm 2 lagi dgn bunyi bising dan sebagainya aku redzo.... sebab aku yg nak yg macm tu.....

kekadang macam teruja lak .... seronok sangat x la riyak bukan kita nak tayang kat orang kata kita ada duit, tapi yg dok tanguh tu kerana kurang duit la.......

mola ni aku kena la tahan hawa nasfu aku untuk bershopping yg melibahkan pembaziran dan cut benda yg x perlu beli spt baju, kasut, handbag,white gold. samada benda yg x perlu beli. travel@ melancong untuk tahun ni pun rasanya x pi mana. utk o/seas rasa x jalan kut. tu pun x tau pada hb aku kekadang bila dia rasa nak pi dia pi jugak. ni pakai kita ikut hb aku je.... kalau nak pi pun mungkin ke Jakarta kut.x pi pun x apa aku tak kisah sangat .
tu la..... selalunya tiap2 tahun aku akan beli brg branded terutama h/bag la... samada gucci,lv,tods @ tak kira apa brand pun asai h/bag tu aku berkenan .ni terpaksa aku sekat hawa nasfu aku utk bag . aku dah berkenan satu bag ni tapi aku terpaksa tahan la gak sbb price mesti la 5k lebih......lagi 1 aku nak beli jam baru tag hauger tu pun terpaksa tahan gak.... hg 10 k. masa aku pi KLCC hari tu aku dah ronda habih apa yg aku nak beli hujung tahun ni tapi aku terpaksa tengok saja.....
bila buat rumah banyak la nak pakai duit kan..... tokeh cina tu akan minta duit bila 2 masa bila nak beli barang buat rumah....tu x termasuk yg yg kita beli sendiri sbb suh cina tu buat rumah kosong je... tile,lampu,wayering,tingkap ,pintu,dll segala bagai kita nak boh sendiri kita kena beli sendiri.hb aku ni dia cerewet sikit dia x mau orng beli benda yg x kualiti dia nak yg cantik yg dia berkenan.

aku pun nak yg cantik gak tapi, aku nak jimat kos nak nak la beli yg mahai .... sayang

No comments:

Anda minat apa?

Related Posts with Thumbnails