Monday, September 26, 2011

sakit mai pulak........

Aku ni nak sakit pulak dah... badan dah mola seram sejuk. badan dah mola meremang bulu roma . kat usus tu x sah cakap la... sakit sangat... pedih., ngilu, n dah berdarah dah mola membengkak. pasai apa pasai dah berhenti makan ubat Pacnosolon ( ubat utk radang usus). pasai apa berhenti banyak sangat kesan sampingan,muka bengkak, naik bulu masai .kebas dan sebagainya. org dok tegok pasai apa muka bengkak, pasai apa badan naik cepat, selera badan pun bertambah.........

ni pun sakit x sangga tapi aku gagah juga.... dah lenguh dah badan. bari semalam aku pi hadyai pi mengurut hari ni sakit dah pulak . semalam aku sakit kepala, hari ni rasa nak ke tandas nak membuang pastu mula la sakit dlm bhg dubur usus dah mola membengkak...... nak buang pun pun dah mola sakit n tersekat... sekat x puas w/pun najis cair.. sakit sangat ni......

semalam pi Hadyai mengurut pun rasa ringan la sikit badan . dah 2 bulan x mengurut . x tau la pulak kut dia picit 2 habis kut hari ni nak kelur habis. masalahnya aku rasa seram sejuk yg aku x tahan merembang bulu roma masa memula aku sakit teruk hari tu......

sat gi aku nak pi kat Dr Othman sat nak tengok sakit apa la pulak ..... n hari ni aku dah makan pacnosolon 2 biji gak.... dgn pentasa gak..... ubat radang usus.

aku call mak mak dah mola bising , marah kat aku .aku berhenti makan ubat.... mak kata peduli org nak kata apa pada tubuh badan kita asal kita x sakit n sihat . muka elok ke? x ke ? kita dalam rawatan...............badan naik ke x ke?

gaya nak sihat sikit org dok tengok kata tubuh badan aku x elok mola aku x syok . mcm tu hb aku marah kat aku aku makan byk . badan aku nampak gemok dia x mula tegur.... tu yg buat aku susah hati... aku x la makan byk pun.......mcm biasa gak tapi selera makan aku memang berbeza kalau aku control x pa..... terpulang pada aku sendiri.... tapi aku selalu lapar......pastu dengan angin .dgn kembong perut ......... semua ada ni kesan ubat tu la..... ubat yg steriod byk.....

rasanya kalau sakit gak mcm ni esok aku kena pi kat KMC jumpa Dr balik la..... dah la aku nak pi hantar ayong hari khamis ni...... ayong dah nak mola belajar balik.......

1 comment:

HappyIrfa said...

salam kenal dr saya..jumpa blog ni masa gugel gambar Abdul Jalil Ali.

Anda minat apa?

Related Posts with Thumbnails