Wednesday, August 4, 2010

Kenapa Jiwa aku tak Tenang??????

salam........

Kenapa pagi ni aku bangun pagi jiwa aku rasa tak tenang, tak tenteram awal pagi aku bangun tanpa di kejutkan dengan jam loceng aku dah terbangun.apa musibah yang nak datang pulak aku pun tak tau semua kuasa NYA" ,aku minta ampun yaALLAH............


Dalam kepala hotak ni macam -macam fikir geram, benci,sakit hati masih bersarang di hati ni pada orang yg buat inaya pada kami .aku tak tahan sangat biar pun aku cuba lupa .... cuba tak ingat..... tapi aku bukan malaikat........ aku manusia biasa,,,,,,,,, tak mampu aku kikis perasaan itu......... aku cuba muhasabah diri pagi ni aku beristifar.......tapi....... aku tak boleh nak lawan perasaan aku........ aku pon hb sekejap tadi cerita perasaaan aku.... tapi apa yg aku dapat....... laki aku tak paham langsung....... yg dia tau dia kata" aku sunyi tanpa dia.............. tu yg dia tau kata .Hb tak paham langsung perasaan aku....... sakit hati aku ni.

Aku tak tau nak cerita pada siapa perasaan aku ni pada orang luar,kawan ,mak n ayah ,adik -adik....... cuma yg tau cerita ni aku dan laki aku n anak -anak aku tu pun depa tak tau cara menyeluruh.......... org sapa pun tak akan paham........ aku malu utk bercerita kebodohan laki aku telah lakukan ....... sbb dia dgn saudara dia....... mungkin laki aku kurang sakit hati berbanding aku........ tapi ............ aku bagai nak pekik ...... nak maki hamum........ rasa macam tak leh sabar.......... aku tak sanggup nak lakukan benda kurafat...... jumpa bomoh bagai...... tapi aku sakit hati sangat....... aku dah bertaubat...... aku dah pi haji aku tak nak buat benda tu..........

Apa yang aku boleh kata Allah duga aku........Allah duga aku.......... selalu nya orang yg terinanya Allah nak uji hati dan iman nya .subahanallah.........

2 comments:

kakcik said...

Salam..

teruskanlah beristighfar. Mudah2an akhirnya ketenangan itu akan berpihka kepadamu. InsyaAllah.
:)

MaMa MuNiRa said...

tq kakcik...... ni dok beristifar mau tidak kalau tak iman .lama dah upah orang kena sakai@pukul.......

Anda minat apa?

Related Posts with Thumbnails