Friday, May 21, 2010

MUSIBAH........MUHASABAH DIRI....

Dalam minggu -minggu ni aku dapat musibah pada keluarga aku terutama dari hb aku tempisnya terus pada aku. byk gak wang kami habis dengan cara tak nampak .2 biji kereta aku lesap dek kerana percaya pada saudara sebelah hb aku. ni la gara- gara terlalu percaya pada adik- beradik. aku tak menafikan kan yg suadara hb aku ni busuk hati ,jahat penyamun. tapi hb aku marah kat aku bila aku kata keluarga hb aku jahat .adik beradik dia tak boleh percaya. last aku kena marah.aku yg hb kata tak suka kat family dia. now terang lagi bersuluh.......... apa yg aku kata sebelum ni terselah kebenaraannya .

sekarang hb aku sedar apa yg aku kata keluar sebijik sebijik kena pada kepala dia tempisnya duit aku habis beribu-ribu. aku bila fikir bab duit.... $$$$$ kepala aku sangat pening .tambah zaman sekarang ni.........aku tau hb aku tak kisah sangat habis sangat dia kata bukan rezeki kita .Allah nak beri ujian dan ALLah nak kita beringat lepas ni........ nak kata apa tak kata gitu.....

Dalam minggu- minggu ni juga aku jadi sterss sangat....... geram, sakit hati . macam kalaau jumpa adik- beradik dia macam aku nak bunuh aje ,@nak maki ke tendang ke ..... memang aku geram........ sangat......... Tuhan aje yg tau...... tak apa aku berserah pada ALLAH ,aku berdoa org yg menzalimi kami akan dapat balasan dari ALLAH. "percaya lah walaupun orang kafir yg berdoa bila mereka di zalimi Allah akan makbul permintaannya."cuma dengan cara cepat @ lambat.

Air mata aku ni toksah cerita la ....... bila teringat mesti menangis.tapi hb aku suruh aku banyak -banyak bersabar....... banyak berdoa ........Hanya ALLAh yg satu .......... bukan duit aje habis dengki adik- beradik hb aku sampai rumah tangga aku ,kejayaan anak -anak aku pun mereka tak suka tengok family aku senang........ tak suka tengok keluarga aku bahagia. tak boleh tengok aku dok pi melancong rata cerok. depa dengki......... kesilapan hb aku apa -apa sikit cerita kat mak dia. org tua tu pulak nak megah canang rata bila org yg dengki kianat dengar mula la cucuk buat macam -macam kat family cut habis bisness aku .sekat habis bila aku nak lobi projek aku.......... jangan bagi kat kami sbb kami dah senang.adik beradik macam ni tepi jalan bercambah........ memang bangsa Ha###&@***** baik sikit.

Aku memang tak berkenan kat Mak men*** aku tu tapi yg aku dok sekarang pun dengan anak dia .yg aku dok peluk pun anak dia yg dok dakap aku pun anak dia. anak dan ibu mana boleh pisah. syurga tapak kaki ibu .itu aku tak nafi kan walaupun ibu laki aku ibu aku juga tapi apa yg dia buat kat aku ...... depan laki aku mak dia layan baik tapi sebenarnya............anak -anak aku tahu yg tok dia hanya pura-pura depan abah........ buat macamana pun abah tetap percaya pada ibu dia.apa yg aku dapat kata kan memang saudara sebelah MIL memang busuk hati,dengki,kianat, jahat..........

sekarang aku rasa lapang dada aku hanya doa-yg tak putus -putus moga ALLAH perkenan doa aku. permintaan aku manusia hina lagi terdesak....moga ALLLAH kabulkan DOA aku.....

2 comments:

kakcikseroja said...

Masih ada rupanya kisah begini dalam zaman ini. Banyakkanlah bersabar. Serahkan padaNya - walaupun kakcik tahu berkata2 memang mudah, namun yang menanggungnya hanya Dia Yang Maha Tahu.

MaMa MuNiRa said...

kekadang k.cik macam tak tercapai dek akal ..... keadaan begini tapi itu la hakikat yg saya lalui.lagi kita pikir org zaman skg tergamak buat.....

Anda minat apa?

Related Posts with Thumbnails