Thursday, January 7, 2010

AWAS dengan madu lebah yg tak ori....

Ni aku baru habis buat kerja rumah sebab apa? sat gi ,bila-bila masa aje letrik nak di potong dah bagi notis depa nak buat kerja kat rumah TEN.so aku gelut la buat kerja yg menggunakan bahan eleterik .for sure mesti la mesin basuh.aku mesin kain semalam lagi .baju pagi tadi esok la pulak.......tapi aku gagah juga mesin kain buruk kat mesin luar....... sekarang lagi depa tak cut selagi tu aku guna .
Notis

nanti bila depa dah potong api kaw. ni maknanya aku dah belah tak dok kat rumah....... panas.la ni boleh dok tentet lagi.........


Nak cerita semalam aku pi la beli manisan lebah. cari rata kedai tak jumpa yg ori .so aku akhirnya tipah tertipu juga.aku pi kedai runcit melayu tu ....kedai dia ada juai. so dia cakap bagus madu Tualang tapi aku tengok kat lebel tu bungkus kat perlis .harga 20 rm tapi dia jual kat aku 30 rm mungkin nak untung kut .so ingat ori aku pun ambik la....... so aku beli limau nipis selalunya bila aku batuk aku makan madu+ perah limau nipis kacau so hirup. aku buka aje botol tu .....aku dah tau aku kena tipu.aku berbau manisan Nipah yang orang makan dengan Cendol tu ............ ingat aku ni pekak sangat ka..... tak kenai manisan nipah dengan madu lebah. aku ni org kampung bukan org bandar....... aku tak pekak lagi la...... aku dok hirup madu lebah dah berkurun.
tipu manisan .Ni manisan NIPAH la ngok........

Petang aku call hb aku suruh dia cari juga manisan lebah yg asli kat aku. aku dah tak tahan sakit kerongkong .batuk .tak baik-baik lagi so hasil nya..........

Semua ni keluara Fama ,ada madu gelam,secret halis + manggis+ kacip fatimah harga aku tak tau sbb hb aku kata minum dia beli mahai so dengan kasih sayang laki aku pada aku. aku sapu semuanya tanpa banyak solan dah.......alhamdulilah batuk ada lagi kahak dah tak banyak dah....... so minum tak kira masa aku main telan aje ,gatai kerongkong aku aku teguk..... tak ada sudu -sudu lagi...

2 comments:

kakcikseroja said...

Salam..

Mmg banyak madu tak ori di pasaran.. tapi, harganya mengalahkan madu ori.. aduhai!

MaMa MuNiRa said...

betul, kakcik sakit ati saya.

Anda minat apa?

Related Posts with Thumbnails