Tuesday, January 20, 2009

Buku Abd.Jalil Ali


Pernah baca buku motivasi ?ni kira buku motivasi la juga untuk orang dah kawin,nak kawin dll buku yang tengah aku dok layan sekaran ni buku dari Alaf 21 penulis Abd.jalil Ali TEH TARIK KURANG MANIS.sebelum ni dia pernah terbit Asam Garam gula & kopi .aku suka baca buku jalil ali ni penuh bersahaja dan kekadang apa-yg kita lalui hari hari terutama suami isteri amat bertepatan sekali.kira buku ni himpunan dalam majalan sri dewi keluarga,pesona dll.bagi aku yg tak kerja sangat buku ni aku layan la........


Masa aku mula beli buku ni hari tu Hubby aku dok hairan awat aku asyik dok kelit buku ni pi rata sampai ke tempat jogging ikut dia ,aku tak jogging pun hubby aku seorang saja.aku dok baca aku dok gelak seorang- seorang.so hubby aku tanya "awat yang syok sangat buku tu.... aku suruh la dia baca tapi dia tak minat pada mulanya .so lepas aku baca dia pun mintak kat aku tanya mana pi buku yg mama dok baca dia nak baca ........ so last dia pun tertarik gak......


Buku ni mengimbau masa aku kerja dulu dengan kekawan aku yang sekepala dengan aku pasai apa? sebab kami boleh dok bicang balik apa yg penulis ni tulis banyak gelak pasai semua yang dia tulis 98 % ada dekat kami.boleh kata kena batang hidung tong...tong...tong.....

Aku mula dapat buku teh tarik kurang manis ni aku call best friend's aku di opis lama aku kak Norsiah walaupun dia sibuk dengan kerja-kerja account tapi dia paham apa aku nak cerita kat dia bila aku habak buku keluaran Abd.jalil dah keluak.dia tak sabar nak baca so aku cerita serba sikit kat dia dia pun punya la gelak besar..... dia kata" hang tau dak buku tu boleh aku hilang tension aku bila aku balik rumah " buku sebelun tu Asam Garam gula &kopi.

Pada cik Meen,akak dah dapat buku tu...... best tau........Walaupun aku suka baca buku novel -novel keluaran AlaF 21 .cuma 1,2 penulis saja yang aku berminat.terutama aisya sofia.tapi dia dah lama tak keluar novel mungkin dia sibuk urus anak-anak dia.

Pada kekawan yg baca n3 aku ni pi la beli tak rugi buku tu dapat banyak info berguna .aku promot pun aku tak dapat apa pun.... sekadar menambah ilmu laki bini.so apa lagi........ layan la......

7 comments:

Mak Su said...

tak pernah ler plaks maksu ni baca buku motivasi kawin :(

lady D said...

nak cari gak la...mcm best je...

MaMa MuNiRa said...

mak su,bukan bab kawin tapi mengenai kita suami isteri keluargaan.

MaMa MuNiRa said...

mak su,bukan bab kawin tapi mengenai kita suami isteri keluargaan.

MaMa MuNiRa said...

lady d,try la baca mesti gelak punya

sarasudin said...

saya ni masih muda lagi
umor bru 19 tahun
tp sy da abis bace dua2 buku kt atas nih
taun lepas
buku nih mmg best
n rase cm dpt panduan jer nk hadapi hari akan dtg
hope abd jalil ader keluarkan lagi buku yg sempoi2 cmnih
hehe

Zulekhzan B. Fauzi Saadi said...

semalam saya ada baca majalah i yang terbaru,bahagian ketiga dari siri buku 'teh' tarik ni dah pun keluar...tapi saya lupa pulak tajuknya...sila2 la check di kedai buku...

Anda minat apa?

Related Posts with Thumbnails