Monday, July 5, 2010

Sabtu

Hari sabtu kita tak main masak -masak ,kita tak sempat hanya letak sayur n ikan kat sinki dan nak tambah satu dua jenis lagi nak beli kat pasar Tani depan rumah tak jadi sbb banyak kerja nak kena buat ....... ....

Awal hb n anak -anak gegirl pi jogging so aku yg kat rumah ni bangun lewat sikit dah angkat bendera merah so merdeka la aku sekejap boleh la bangun lewat......tau aje kan bila bangun lewat semua kerja rumah tu menanti aku...... bertambah lewat la nak beres semuanya..........tapi aku bila tengok laman rumah yg agak kotaor dan longkang yg hampir 1 bulan yg tak tonyoh aku capai yg tu dulu cuci longkang n sapu laman rumah yg ptg sebelum tu angin agak kencang habis daun kayu ..... angin bawak ......mai rumah aku........... rasa lega gak tengok longkang dah ok..... tetiba hb balik dia pulak kerah anak aku gegirl tu cuci kolam ikan...... alia tak pun dia cepat lari masuk rumah mandi sbb nak ke tusyen pulak..........

aku dah cuci n dah jemur baju aku naik la mandi nak hantar apiq n alia ke tusyen kata nak ke pasar Tani tak jadi ingat nak balik masa hantar depa 2 tusyen nak singgah sat ,tak dan gak dpt pon call dari cina propetis yg rumah kedai aku org nak sewa........ syukur Alhamdulilah......... mau tidak kat larat bayar bank tiap bulan org nak sewa tak dak .....so boleh la aku cover balik bayar kat bank .yg sewa tu Uitm bagi kat student duduk buat hostel ,hostel Uitm tak cukup ........ mujur aku dah bubuh meter letrik..... depa pun buat cara on the spot .......... aku pi hantar aje kunci ,depa buka so mereka buat patyshion so sekat sekat apa yg patut katil n almari dah sedia tinggal nak bubuh aje...... aku biar sat sbb aggrement depa tak sempat buat esok @ hari ni nak tengok aggrement tu macam mana sewa yg depa janji nak bagi kat aku tu !1!!!! kena la pi tenyeh gak kan ..... hak kita ......hb aku teruja sangat ...... rasa lepas satu beban nak membayar......

Dalam pada tu ...... aku keluar la pekan nak beli brg keperluan anis yg nak balik U ,memandang kan anis sekarang naik badan dari 45 kg naik sampai 55 kg semua baju dah tak padan dulu pakai saiz s sekarang saiz L .seluar ,baju dll semua ketat.......masa aku pi KL hari tu dia pakai semua baju dia ketat sampai tercabut butang mujur aku bawa pin tudung .boleh gak pin mau tidak lagi la malu .........dok nampak bra..... perut berkeping -keping .aku tak larat nak marah ....... makan tah apa-apa.badan naik mendadak........ aku pun 50 kg lebih pada mama naik.punggung tak yah cerita la........ dah la anak aku yg tu pendek ,rendah dari org lain.......memang huduh....... aku cakap kat anis" mama nak beli semua t.shirt ,blouse n slack yg murah aje...... sbb nanti kalau turun tak la rugi sangat...... so aku beli baju -baju anak aku yg memang mudah n selesa lantak la tak cantik pun. tapi kat kangar ni memang terok tak ada yg cantik pun....... oh...... anis dah kat sambung kat Unimaps ,dia sambung kat kolej taylor dia tak mau kat situ tapi rugi la sikit .......rugi tahun ......yg ni IPTS x IPTA duit kena keluar banyak........... terpaksa la keluar anak nak belajar......anis dah tak mau dok celah ketiak aku nak belajar kat KL. pi aku nak tengok...... anis tak pernah lagi berenggang jauh pi belajar semua kat perlis ni baru nak keluar. dia dah borring belajar kat Perlis.

pendekkan cerita aku ptg tu tak masak nasi pun cuma jamu kentang goreng yg ada kat p.ais aku goreng habis satu plastik....... anak -anak aku ptg tu makan yg tu aje.........

2 comments:

kakcikseroja said...

Duduk jauh dari mama, lagi naik badan dia ya? :)

MaMa MuNiRa said...

tah la..... pandai -pandai jaga diri.

Anda minat apa?

Related Posts with Thumbnails