Monday, March 22, 2010

MOODY

Kenapa sehari 2 ni mood aku moody aje .nak buat kerja rumah aku amat malas sekali. kekadang nak mop lantai rumah rasa macam tak terdaya sangat.tambah la nak nak basuh kain ,nak perah kain pun tak larat.

hari ni dah dua kali aku tumpah air kat lantai ,bukan air biasa tapi air yg meleket kat lantai mau tak mau kena mop jugak.segan,tak larat,malas bercampur campur bila nak buat kerja rumah.mula la rasa mcm nak pi kerja kat office balik .tak payah pikir sangat bab rumah yg kotor .

Rasa macam nak duduk goyang kaki aje ,apa kerja pun tak mau buat .nak relex nak santai-santai pi makan angin tepi pantai ke ? yg syok- syok orang kata .tapi aku tak daya nak buat macam tu sebab aku ada anak -anak dan aku ada laki yg aku nak kena jaga .nak siap kat depa semua.rasa macam nak dok sesorang sat.tenang fikiran.

Awat dengan aku ni mula dah tak tenang jiwa ni, apa aku buat rasa serba tak kena ........ ya ALLAH........... macam nak pi Mekah pulak ...... memang sejak 2 menjak ni aku teringat nak pi buat umrah lak .masa birthday aku lagi tapi macam biasa la hb aku selalu halang apa niat aku apa hajat aku. anak nak ambik exam la ..... payah la sapa nak jaga anak la.........tusyen la..... tu yg bila aku hajat aku tak sampai apa yg aku nak tak boleh yg buat aku sakit jiwa........ nak lawan pun dia laki aku...... aku lawan juga bila aku tak tahan ..... tapi dengan airmata dgn solat aku......

2 comments:

kakcikseroja said...

Semoga Allah swt mengurniakanmu dengan kesabaran yang bukan sedikit. Adakalanya, memang kita rasa ingin bersendiri (kakcik tak mahu jadi hipokrit tentang ini).. jauh dari anak2 dan suami - mencari ketenangan dan mengenali semula diri sendiri..

piewahid said...

sabar la mama...
Allah sentiasa bsama org² yg sbr

Anda minat apa?

Related Posts with Thumbnails