Tuesday, March 30, 2010

Biasa -biasa aje


morning ........ morning u olls ........ macam biasa la kan kerja tak pernah habis kekadang nak blogging pun tak sempat......



Me sekarang tengah tunggu mesin berhenti nak jemur kain. maklum la bibik sekarang ni yg buat kerja n tengah tengok apiq tidur. anak jantan mama tak ke sekolah hari ni pagi tadi masa breakfast anak jantan mama termuntah -muntah habis baju sekolah n lantai muntah dia .mama ni dah la pancing muntah tahan la gak, sapa nak cuci muntah kalau bukan aku.
kesian apiq yg tidur dari tadi tak sedar sedar lagi

Semalam sebelum hantar anak -anak aku pi tusyen aku buat Makaroni Bakar untuk anis .anis tak sihat balik rumah kaki dia terseliuh kena hempap meja kat U tu yg lari balik kat rumah tu aku dah bawak pi KMC x ray mujur tak patah @ retak cuma bengkak aje jalan pun terjenkek- jenkek .aku bandage kaki sbb semalam dia ada test .dah tak leh bawak kereta so semalam abah dia hantar ambk test .t hari aku ambik balik lagi pun doc bagi 2 hari MC hari ni ada kelas dah MC tak pi la .

Aku tengah dok gila buat Makaroni bakar sekarang ni org jual mahai sangat sekeping kecik tet. sampai 2.70 .geram aku .hari tu aku buat dah jadi tapi bubuh telur sikit bila potong dia berderai tak melekat kejap. dan semalam aku buat pulak jadi la cuma tak sapu cili sos kat atas n tabur daun sup @sadari aje .daun sup sat gi nak pi beli tapi anis punya lapar dah gap sebelah.....semalam .

cara buat makaroni Bakar

2 cawan makaroni rebus titik minyak sedikit + garam sikit.

1/2 peket daging kisar @ satu basuh cuci tos.

2 biji bawang besar putih -potong dadu

3 biji ubi kentang potong dadu gak

2 sudu kecil rempah kari daging.

6 biji telur

lada putih,garam gula ,sos cili, sos tomaato

rm 1.00 daun sup -ptong halus halus.bawang goreng ikut suka.

angkat makaroni yg di rebus basuh .tos bagi kering air ketepi

tumis b.putih sampai naik bau masuk lak rempah kari tadi sampai pecah minyak .

masuk pulak daging kisar masak sampai hempuk.bubuh garam sikit .masuk ubi kentang yg dipotong dadu kecil tu masuk bawang besar putih masak. bubuh sos cili sikit ,tomato sikit gula .

dah masak tutup api.sejuk sekejap gaul dengan Makaroni .mesin telur . loyang sapu dengan mentega ,masuk dalam loyang tekan -tekan makroni tu tuang telor dalam loyang bakar dalam 35 minit. bila masak sapu makaroni tu dengan sos cili dan tabur bawang goreng dan daun sup....

sejuk potong........

p/s: setengah org cuma buat makaroni telur n daging aje.lain lain tak bubuh.

4 comments:

kakcikseroja said...

sedapnya.. tengok gambar pun boleh telan ayaq lioq..:)

MaMa MuNiRa said...

salam..... kak cik try la buat senang aje.....

Shida said...

Assalamualaikum,
Mintak izin copy paste resepi makaroni, memang telah lama mencarinya.

MaMa MuNiRa said...

amik la shida ,yg tampal kat situ nak suruh kawan- kawan buat.

Anda minat apa?

Related Posts with Thumbnails