Tuesday, November 3, 2009

Sakit mata




Seumur hidup aku,seingat aku,tak pernah sakit mata ni baru first time aku kena sakit mata ,memang la ni banyak org kena sakit mata musim dia kut............ pasai 2 minggu lepas jran sebelah aku satu family kena sakit mata so aku tak la kesah sangat sebab aku kalu orag lain kena aku tak pernah kena penyakit tu.......pas tu aku pi kat bank kerani bank tu pun kena..... aku cakap la i memang musim org sakit mata ....... tak kena lagi aku sakit mata ni tetiba syafiq yg dok tak dok tengah dok study BM.tengok mata dia merah aku tanya dia " adik ni mama rasa macam sakit mata je......... Apiq cakap mata dia pedih la .........pastu masa nak sujud solat dia rasa sakit sangat tak leh nak sujud lama........


Kelmarin Apiq dah mula periksa akhir tahun. so aku takut la kut tak leh jawab mata mesti la sepek bukan sebelah tapi 2 belah merah .so Alahmullilah semalam dia kata boleh jawab BM ok Agama pun boleh tahan .......... tu apiq kata nak sedap perasaan aku kut ..........Allahhualam............minta -minta tu boleh jawab la.......


Dan semalam jugak mata aku ni asyik gatai aje........ dok la boh eyemo..... sikit sikit boh....... rasanya aku ni berjangkit kat apiq dah sakit mata ni ........ sebab aku tidur dgn dia semalam teman dia kut semalam jadi apa -apa kat bilik dia.,aku ada la kata " mama rela mata demi apiq nak amik periksa.so nah petang semalam dan malam sampai pagi ni mata aku sangat teruk sampai bengkak- bengkak betul kata apiq nak sujud solat sangat la...... sakit macam nak terkeluar bijik mata.......mata sangat la kelabu tu pun aku tak boleh buang spek langsung .ni nak buat kerja pun rasa macam berat kepala ........ aku kena kuat juga but kerja ..............tidak sapa nak tolong aku.
Dalam rumah ni abah n alia yg tak kena minta -minta Allah lindungi depa berdua .Teringat aku mula- mula aku kawin n masa akad nikah ,masa tu juga musim sakit mata......Dalam rumah aku masa kenduri kawin aku mak aku kena,adik muzhar adik muniff masa tu baru umur setahun pun kena . hb aku mai rumah masa nikah dulu dia pun kena sakit mata semua gambar masa tangkap,mata dia jadi merah lucu la......... aku tak pulak berjangkit........... ni la baru aku kena .........

No comments:

Anda minat apa?

Related Posts with Thumbnails